Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 September 2014 | Thailand, Bangkok

Inmiddels is voor mij de 5e week alweer begonnen en dat betekend dat we alweer op de helft zijn van onze tijd in Thailand! Ik blijf het maar zeggen, maar de tijd gaat echt zo ongelooflijk snel hier. We zijn hier al weer een maand en over 2 dagen is het al oktober. Time flies when you?re having fun zeggen ze toch? Nou, dat kan ik bij deze dus wel bevestigen! Doordeweeks zijn we altijd enorm druk met school bezig (al lijkt dat op facebook soms misschien een beetje anders, haha) maar het is echt zo! We moeten gewoon zorgen dat we doordeweeks alles af maken zodat we lekker kunnen reizen in het weekend. En we hebben heel veel geluk dat we redelijk vaak vrijdags vrij zijn en dus begint ons weekend standaard op donderdag! Ik heb inmiddels al redelijk veel kunnen zien van het land alleen de eilandjes in het zuiden staat nog heel hoog op mijn lijstje, en laat dat nou eens onze plannen zijn voor aankomend weekend, haha!

Maar nu even over het afgelopen weekend! We waren al 2 weekendjes naar het strand geweest en hadden beide weekenden best ver gereisd dat we het wel een keer lekker vonden om een weekendje iets dichterbij te blijven. Dus we kozen ervoor om naar het centrum van Bangkok te gaan en daar een hotel te pakken. Bangkok is echt ontzettend groot en we hadden ook nog lang niet alles gezien, bovendien is het ook gewoon heel leuk om te stappen op Khao San Road! We waren donderdag al op tijd vrij maar besloten vrijdag ochtend pas weg te gaan omdat we woensdag op stap waren geweest en dus nog aan het bijkomen waren. Daardoor hadden we voor het eerst sinds we hier zijn even een avondje helemaal niks. Normaal gesproken moeten we altijd wel de volgende dag naar school of gaan we gelijk uit school reizen als we weekend hebben. Omdat iedereen vrijdags vrij was, was bijna iedereen van Stenden weg en hadden we dus lekker rust in het huis! We hebben dus ook echt niks gedaan en hebben lekker pizza laten bezorgen, wat echt een uitvinding is hoor. Misschien niet heel goed dat we er achter zijn gekomen dat dat kan, want dat betekend dat we waarschijnlijk wel vaker pizza gaan eten. En ohja, ze hebben hier ook Mc Delivery!!! We hebben het nog niet geprobeerd, maar sowieso dat we binnenkort Mc Donalds gaan laten bezorgen!

Vrijdag ochtend half 10 vertrokken we met de taxi naar ons hotel op Khao San Road. Gelukkig was het geen probleem dat we zo vroeg waren en konden we gelijk inchecken. ?Quiet room no window? of ?window very noisy room boom boom? was de keus. We gingen maar voor een quiet room omdat het wel fijn zou zijn om tenminste een beetje te kunnen slapen. Eenmaal onderweg naar de kamers bleek dat het hele hotel under construction was en de muren van sommige delen van het hotel bestonden gewoon uit ijzeren platen, tja dat hadden wij natuurlijk weer. Naja, zolang we er geen last van zouden hebben was het ook wel prima. Rianne en ik hadden de 2 persoonskamer en eenmaal binnen schrokken we wel echt een beetje. We hebben al in verschillende hotels geslapen en ook op kamers met 22 anderen, maar dit was toch niet heel chill. Het was inderdaad een no-window room en het was in totaal misschien 10 m2 groot. Maar we hoefden er alleen maar te slapen, dus we besloten onze spullen te dumpen en met z?n 5en een taxi opzoeken naar Siam. Siam is een wijk in Bangkok waar onder andere het Paragon zit, een meeega groot winkelcentrum met allemaal bekende kledingmerken en waar je dus normaal kan shoppen. De taxirit er naar toe was weer een geniale reis. De taxichauffeur vond ons geweldig en had geloof ik nog nooit 5 westerse meisjes in z?n taxi gehad want hij was zo enthousiast. Hij vroeg naar onze naam en lette niet echt meer op de weg waardoor we bij een stoplicht op den duur stil stonden terwijl het licht allang groen was en dus alle auto?s om ons heen al begonnen met rijden en hij er een beetje laat achter kwam dat hij ook al moest. Op den duur had ik iets met fuck gezegd maar dat vond hij toch echt niet kunnen, dus probeerde hij de hele tijd met Anouk over mij te roddelen, en dat ik toch echt ?no good? was, haha! Een beetje jammer dat hij perse ons mee wou nemen naar een of andere galerij waar we even ?moesten wachten? zodat hij een gratis coupon voor benzine zou krijgen. Dit hebben we al vaker meegemaakt, de taxi en tuktuk chauffeurs hebben dan een afspraak met een bedrijf dat als je mensen meeneemt die daar 10 minuten gaan kijken, dat zij gratis benzine krijgen. Op den duur werd hij een beetje vervelend en hebben we hem heel duidelijk gemaakt dat we ?no stop? wouden en dat we regelrecht naar Siam wouden. Siam was echt paradise voor ons! Eindelijk normale kleren van voor ons bekende winkels! Tja, dan ben je in Thailand en dan ga je alsnog shoppen bij de pull&bear, forever 21 en h&m.. Een beetje jammer dat ze nog steeds westerse prijzen ervoor rekenden, dus dat betekende heeeeel veel Bath pinnen! Toen we binnen kwamen viel ons oog echt gelijk op een tentje met brood, gewoon echt normaal brood, en BAGELS!! Dus we waren er gelijk over eens dat we eerst gingen eten. Ik heb echt een heeerlijke bagel met zalm gehad en het was echt lekker om weer een keer normaal brood te eten! De hele dag hebben we geshopt en er is dus ook flink wat geld door heen gegaan. Maarja, we moeten nog 4 maand met zomerkleren dus het mag ook wel een keer! Bovendien was ik eigenlijk ook al een beetje zat van alle shirtjes die ik van thuis had meegenomen en was het dus hoog tijd voor iets nieuws! Wat ik trouwens nog steeds niet begrijp is dat ze hier ook gewoon de wintercollectie hebben hangen. In alle winkels hangt gewoon precies dezelfde collectie als in Europa. Wie gaat er in godsnaam een winterjas kopen als het buiten 37 graden is?! En daarnaast waren er ook heel weinig zomerse shirtjes en korte broeken en heel veel dikke truien en spijkerbroeken. Ik snap het gewoon nog steeds niet..

Eenmaal terug in het hotel besloot ik te gaan douchen voor we ?s avonds iets wouden gaan eten. Dit was niet een heel goed idee aangezien na 2 minuten het water tot m?n enkels stond en niet meer weg liep en dus de hele badkamer helemaal blank stond. Alle viezigheid van de badkamervloer, zoals vieze zwarte haren die dus niet van ons konden zijn, dreef in de badkamer en het was echt heeeeel erg vies, en dat noemt zich dus the best hotel on Khao San Road.. Zelfs de prullenbak dreef gewoon. Dus ik ben heeel snel er weer uit gegaan en Rianne en ik hebben onze spullen gepakt en zijn naar de receptie gegaan voor een andere kamer. Ze hebben hier in ieder geval nog nooit van guest complaint handling gehoord want het sloeg gewoon nergens op. Ik vertelde hun dat het echt niet oke was hoe de kamer eruit zag en dat het water dus niet weg liep en overal nog haren lagen. Vroeg die man/vrouw of wat het ook was, wat ik dan wilde?! Of ik een andere kamer wilde, want dan moest ik wel bijbetalen. Dus ik vertelde hun dat ik niet van plan was om bij te betalen omdat zij niet fatsoenlijk een kamer konden schoonmaken. Dus uiteindelijk, na een lange discussie, toch een andere kamer gekregen, die gelukkig wel een stuk beter was dan de vorige. Er zat zelfs een raam in, haha! En hij was een stuk groter, dat was dus mooi meegenomen!

?s Avonds hebben we bij een tentje gegeten waar het muziek zo hard stond dat we elkaar niet meer konden verstaan. En zoals gewoonlijk kwam mijn eten als een van de laatste waardoor de eersten al weer uitgegeten waren terwijl ik nog moest beginnen. Ik heb qua dat hier echt pech, want mijn eten komt gewoon altijd als laatste. Maarja, ondanks het feit dat we moesten schreeuwen om fatsoenlijk met elkaar te kunnen praten kregen we wel een stuk taart van andere gasten omdat er iemand jarig was. En het was gewoon SLAGROOMTAART (!), echt super lekker! Het smaakte ook gewoon zoals Nederlandse slagroomtaart, dus dat was echt wel even genieten!!

Daarna zijn we Khao San Road op gegaan en buiten cocktails gedronken. Cocktails drinken we hier trouwens uit buckets. Buckets zijn gewoon van die emmertjes waarmee kinderen meestal op het strand spelen. In verhouding is dat veel goedkoper dan de hele tijd glazen kopen! Wat we ook zagen op Khao San Road waren allemaal tentjes met neppe ID-kaarten, rijbewijzen en diploma?s. Jammer dat ze geen diploma Hospitality Management van Stenden University hadden, anders was ik al mooi binnen geweest haha! Maar ze verkochten echt alles! Zelfs ?nederlandse? id-kaarten waar heel mooi de Nederlandse vlag op stond en wat dus gewoon heel erg nep leek. Tja, makes sense right?
Het was wel een beetje raar toen om 12 uur ineens allemaal politie door de straat kwam en dat we ineens heel snel naar binnen moesten en dat alle tafels en stoelen binnen 1 minuut ook van straat waren. We zijn toen een club ingegaan en waren alweer een attractie. Ik vind dat best wel gek, want Khao San Road is echt heel erg toeristisch, je ziet er bijna meer westerse mensen dan Aziaten. Maarja, er was dus een meisje die heel graag de hele tijd met ons wou dansen en die de hele tijd foto?s en filmpjes wou maken met ons! Haha, ik vind het aan de ene kant wel leuk om met zulke mensen te praten en er een beetje achter te komen wat zij precies doen. De volgende ochtend hebben Rianne en ik heeerlijk uitgeslapen tot Kelly ineens op onze deur stond te bonken. Het was namelijk al 12 uur geweest en we wouden wel wat doen. Dus wij heel snel klaargemaakt en taco?s en wraps ontbeten bij een Mexicaans restaurant. Het is natuurlijk geen vakantie met de familie Truus als er niemand ziek is van de drank. Deze keer was het Anouk die zooo brak was dat ze besloot thuis te blijven die dag. Kelly, Daphne, Rianne en ik zijn met de tuktuk naar de Golden Mount gegaan. Een soort van tempel boven op een heuvel vanwaar je uitzicht hebt op Bangkok. Voor Rianne en mij was het de eerste keer in een tuktuk, en wat een ervaring! In een taxi is het soms al eng, maar in een tuktuk die gewoon open is en gewoon net zo hard kan als auto?s is het nog enger, maar ook wel heel leuk! Vanaf de Golden Mount hadden we een mooi uitzicht over Bangkok en daarna zijn we verder gegaan naar Chinatown. Dit viel wel een beetje tegen.. Wel allemaal restaurantjes waar ze haaievinnensoep verkochten en op de straat ook allemaal tentjes met gewoon gedroogde haaievinnen. We zijn nog over een soort van marktje gelopen waar overal echt heel vies eten lag, dus op den duur besloten we gewoon een straatje in te gaan, bleek dat dood te lopen. We waren dus ergens achter zo?n restaurantje, zagen we overal katten in kooitjes en aan touwtjes vast. Ik wil dus echt niet weten wat er met die katten gebeurd, maar ik heb wel zo?n vermoeden dat het vlees op straat niet alleen van varken en koe is.. Heeel zielig!

Eenmaal terug op Khao San wouden we nog wat armbandjes kopen en er lopen dus gewoon oude vrouwtjes rond die allemaal spullen verkopen. Dus als je bij 1 gaat kijken komen er gelijk 78293897234 anderen aan sprinten omdat zij jou natuurlijk ook wel wat willen verkopen. Uiteindelijk hadden we 5 a 6 van die vrouwen om ons heen staan die ons allemaal armbandjes en hoedjes wouden verkopen. ?s Avonds hebben we weer heerlijk gegeten, en hoe kan het ook anders, zijn we weer op stap geweest. We begonnen weer met buckets en zijn eerst weer in dezelfde club geweest als de avond ervoor. Daarna zijn we gaan opspitsen omdat het hotel echt nog geen 2 minuten lopen was vanaf de barretjes en Anouk wou toch wel graag slapen en Kelly en Daphne naar een andere club. Rianne en ik zijn toen nog heel lang op de straat geweest en hebben met allerlei mensen van over de hele wereld gepraat. Toch wel heel leuk om te zien hoe allerlei nationaliteiten samen komen in 1 straat! Daarna hebben we nog afgesloten met een Mc Chicken van de Mc Donalds en zijn we ook lekker gaan slapen!

Op zondag was het tijd om uit te checken dus de wekker moest gezet worden! En natuuurlijk, hoe kan het ook anders, was er weer iemand heel erg brak van de avond ervoor. Want we hadden weer een erg leuk nachtje gehad en deze keer was Rianne de gelukkige. We wouden graag naar de grootste markt ter wereld die alleen ?s weekends geopend is, Chantuchak weekend market! Maar Rianne voelde zich zo kut dat we eerst met haar in de taxi naar Sita Villa zijn gegaan en vanaf daar met z?n 4en weer in de taxi naar de markt gegaan. Het was weer echt lekker weer, want het regende zo erg dat de taxi er op den duur mee ophield. Het water stond gewoon tot aan de rand van de autodeur en het duurde even voordat de taxi weer wou starten. Uiteindelijk zijn we aangekomen op de markt en hij was echt gigantisch! In totaal staan er 10.000 marktkraampjes, dus je kan je wel voorstellen dat het mega was. Er waren wel allerlei verschillende secties, bijvoorbeeld 1 met kleding, 1 met souvernirs enzo en zelfs 1 met dieren. Eerst liepen we over een stuk met alleen maar vissen, gewoon echt honderden kraampjes met alleen maar aquariums en vissen. Je zou zeggen dat niemand dit koopt en dat een paar kraampjes wel genoeg zou zijn, maar er was gewoon een kilometer aan vissenkraampjes! Er stonden ook overal gigantische bakken vol met kikkers die je dan kon kopen, ik snap soms echt niks van die Thaise mensen hoor.. Toen we steeds verder liepen kwamen we steeds meer andere dieren tegen zoals schildpadden, konijnen, loslopende varkens (?!), leguanen, egels, eekhoorns, papegaaien en zelfs een man met slang om z?n nek. Uiteindelijk kwamen we tegen waar we dus al bang voor waren, puppies en kittens.. Dat vond ik echt heel erg zielig! Al die kleine beestjes die gewoon zo op zo?n markt werden verkocht! We besloten toen ook maar snel door te lopen, maar het had weer lekker geregend dus op den duur stonden we tot onze enkels in onze water naar de uitgang te zoeken.

Toen hebben we weer de taxi naar huis gepakt en kwamen we weer optijd aan in Sita Villa zodat we nog heerlijk van ons lievelingsgerecht a3 (met noodles) konden genieten! Terwijl we nog geen paar uur thuis waren vonden we het alweer tijd om ons volgende weekendje weg te plannen, haha zwaar leven hebben we hier hoor! We zijn namelijk aanstaande vrijdag en volgende week maandag vrij en we hebben dus lekker lang weekend! En omdat we heeel graag de eilandjes in het zuiden willen zien hebben we vliegtickets geboekt en vliegen we dus donderdag naar Phuket en gaan we vanaf daar naar Koh Phi Phi en vliegen we maandag weer terug vanaf Krabi! Maar eerst maar weer een schoolweekje zien te overleven! Vanochtend kregen we al een e-mail dat onze enige les van vandaag was gecancelled dus het was nog een lekker dagje bijkomen van het weekend! :)

Heel veel liefs, Lisanne