Verlate update over het weekendje Ko Chang! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu Verlate update over het weekendje Ko Chang! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu

Verlate update over het weekendje Ko Chang!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 September 2014 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Hey allemaal!
Even een verlate update vanuit het mooie Thailand! Vorige week vrijdag (19 september) waren we vrij en dus besloten we om donderdag avond al te vertrekken naar Ko Chang! Een eiland ongeveer 6 uur vanaf Bangkok. We wouden met de nachtbus van 23.30 en vertrokken rond 22.00 uur bij Sita Villa met de taxi. Na een halfuur kwamen we erachter dat die man ongelooflijk om had gereden omdat we gewoon weer in hetzelfde dorpje reden waar we vetrokken waren, alleen aan de andere kant. Daarnaast was de taxirit echt een hel, die man kon echt niet rijden en het viel ons mee dat we überhaupt levend aan zijn gekomen. Eenmaal aangekomen op Ekkamai busstation hebben we nog een overlevingspakket gekocht voor we 6 uur lang in de bus mochten zitten. Toen we de bus in mochten, bleek dat we op de 5 stoelen helemaal achterin moesten zitten. Je kan je al wel voorstellen dat dat natuurlijk heerlijk zit.. De stoel kon niet naar achter en heel weinig beenruimte. Gelukkig bleven 2 stoelen voor ons vrij en ben ik daar maar gaan zitten. De busrit ging gelukkig wel snel voorbij alleen een beetje jammer van de Thai die op den duur naast mij kwam zitten en niet wakker kon blijven en dus iedere keer half op mijn schoot in slaap viel. Dus ik was eigenlijk meer bezig om die Thai een beetje de andere kant op te duwen in plaats van dat ik zelf kon slapen. ’s Ochtends om 5 uur kwamen we aan in Trat, een plaatsje op ongeveer 20 minuten vanaf de boot. Dus wij 5en met nog 4 Duitse meisjes van Stenden in de taxi (lees: houten bankjes in de laadbak van een auto) richting de boot. We gingen echt door de middle of nowhere en het was echt meeega donker dus we zagen het al helemaal voor ons dat we gewoon midden in de jungle werden gedropt zoals in horrorfilms. Uiteindelijk zagen we wel weer wat licht en waren we gelukkig op de pier! Om 6 uur ’s ochtends ging de eerste boot en konden we richting Ko Chang. De boot duurde ongeveer 40 minuten en daarna met de taxi naar ons hotel. Het was nog maar 7 uur ’s ochtends maar gelukkig was het hotel zo aardig om ons alvast in de kamers te laten! Dus even de spullen uitgepakt en de tas gepakt voor naar het strand! Na een ontbijtje aan het strand gingen we op zoek naar een chill plekje om te liggen. Het strand is hier alleen niet zo als we gewend zijn. Je kan niet echt met een handdoekje gaan liggen dus moesten we op zoek naar ligbedjes. Uiteindelijk bij een heeel nice resort gevraagd of we gebruik mochten maken van hun ligbedjes en zwembad, en dat mocht! Het was echt zo’n mega mooi blauw zwembad met uitzicht op de zee, dus echt paradijs! Daar hebben we de hele dag heerlijk liggen zonnen, gezwommen en geslapen. Het is echt lekker om na een weekje school weer te genieten van een ‘vakantie’!

’s Avonds zijn we gaan eten bij een Italiaan en hadden we zo veel zin in tomatensoep dat we dat hebben besteld. Dat is ook wel echt iets wat ik mis, gewoon lekkere soep enzo. Een beetje jammer dat we na de soep allemaal alweer vol zaten en dus een halve pizza laten staan. Daarna zijn we op stap gegaan met de hele groep van Stenden die op het eiland was. Daarvoor moesten we wel naar een strandje verder op, Lonely Beach. De reis was natuurlijk weer heel fijn want we moesten door de bergen, maar dit was nog niks vergeleken bij de reis die we terug zouden maken die nacht..

De sfeer die er was tijdens stappen was echt heel erg anders dan we gewend zijn. In de eerste tent hing een beetje een nare sfeer en er hing ook een bord met Ting Tong magic’s mushrooms 100 baht. Je kan je al wel indenken hoe het daar een beetje was dan.. We zijn toen ook maar snel verder gegaan naar een andere kroeg. Uiteindelijk een heeele leuke nacht gehad en rond 4 uur was het weer tijd om de taxi te pakken terug. De man die ons aan het begin van de avond had gebracht had gewacht om ons ook weer terug te brengen naar het hotel. Waarschijnlijk had hij in de tussentijd wel een aantal drankjes te veel gehad, maarja, iets beters konden we toch niet krijgen. Met 12 mensen achter in de taxi met een paar drankjes op door de bergen is echt ongelooflijk fijn kan ik vertellen. Tot 2 keer toe viel de motor ook nog eens uit terwijl we een hele steile berg op moesten.. Daar sta je dan, op een helling, achter in de laadbak van zo’n auto. Volgens mij was hij op den duur ook gewoon zat van ons, want hij vond het nodig om midden in een dorpje gewoon heel random ineens keihard achteruit tegen een of andere tent aan te rijden. Uiteindelijk waren we heeel blij dat we weer levend bij het hotel aan waren gekomen. En ondanks dat het zwembad al om 20.00 uur dicht ging, vonden we het nodig om om 4.30 nog even een lekkere duik te nemen. Het viel ons mee dat we nog niet uit het hotel waren gestuurd nadat we het halve hotel wakker maakten en van de hotelgang ook een half zwembad hadden gemaakt.

De volgende dag wouden we naar het olifantenpark! Er zaten 4 parken op het eiland en er was 1 die wel ‘goed’ was, voor zover zo’n park goed kan zijn. De olifanten kregen hier tenminste goede verzorging en goed eten, dat was voor ons wel belangrijk. Anders wouden we liever niet op de olifanten rijden, omdat het gewoon zielig zou zijn. Natuurlijk blijft het wel een beetje dubbel, want ook deze olifanten werden gewoon gebruikt om geld te verdienen.. Maar het was wel een hele leuke ervaring! We hebben een uur lang door een soort van jungle gereden en stond echt versteld van wat zo’n beest allemaal kan. De Thaise mensen die de olifanten bestuurden konden ook een beetje Nederlands, natuurlijk wel alleen de zinnen: Hoi lekkerding, ik hou van jou. En; Lekker kontje! Maar het was wel komisch. ’s Avonds na het eten weer even terug naar het hotel gegaan om ons klaar te maken voor we weer gingen stappen. Beetje jammer dat Rianne, Anouk en ik gewoon in slaap waren gevallen en dat Daphne en Kelly ons om 12 uur wakker moesten maken, haha! Ja het leven is hier ook zoooo zwaar he!? Maar ’s avonds dus weer naar Lonely Beach gegaan en weer een heeele geniale nacht gehad. ’s Nachts na thuiskomst weer lekker gezwommen bij het hotel en om 6 uur was het dan eindelijk weer tijd om te slapen. We besloten, na een hele lange nachtelijke discussie, om geen wekker te zetten, want we zouden toch wel optijd wakker worden, wat natuurlijk de domste beslissing ooit was. Want we werden ’s ochtends om kwart over 11 wakker terwijl we om 12 uur uitgecheckt moesten zijn. Dus Anouk maar even naar de receptie om te vragen of het oke was dat we later gingen uitchecken, en zoals alle Thaise mensen zeggen ze allemaal: yes yes! Of ze het hadden begrepen wisten we nog niet, maar we deden dus maar lekker rustig aan. Ik voelde me natuurlijk weer heeerlijk kut en bleef nog even lekker in bed terwijl de rest ging ontbijten. En natuurlijk om 5 over 12 was meneer van de receptie bij m’n deur om te zeggen dat we uit moesten checken. Leg dan maar eens uit dat je langer wil blijven.. Maarja, ook ik vond het eerst nodig om nog even te gaan ontbijten dus de rest opgezocht in het restaurantje naast het hotel. Die mensen van het hotel waren natuurlijk echt mega blij met ons toen we pas om kwart over 1 uit gingen checken. We konden het nog niet echt aan om iets te doen, dus besloten we nog even te gaan zwemmen (voor de verandering!) Toen kwamen we erachter dat de boot om kwart voor 3 ging en dat we dus heel erg moesten opschieten als we die nog wouden halen. Dus wij heel snel op zoek naar een taxi omdat we nog maar een halfuurtje hadden en het best nog wel een stukje was naar de pier. Onderweg kwamen Anouk en ik ein-de-lijk een winkeltje met kaartjes tegen. Want, Anouk en ik zijn echt al weken op zoek naar leuke kaartjes alleen hadden ze die echt nergens. En op Ko Chang hadden we nog helemaal geen kaartjes gezien, dus deze MOESTEN we gewoon kopen. Terwijl de rest gestresst en totaal in paniek riep dat ze een taxi hadden gevonden en dat we NU moesten komen omdat hij NU wegging, gingen wij nog maar even chill kaartjes kopen. Degene die ons goed kennen kunnen zich wel voorstellen hoe dat ongeveer ging.. Dus maar snel een stapel gepakt met kaartjes die er wel oke uitzagen, want ze hebben hier alleen maar lelijke kaartjes, en snel betaald. Toen heel snel naar de taxi gerend waar de rest al in zat, die echt net weg wou rijden, viel de helft van m’n spullen uit m’n rugzak midden op een grote weg met allemaal auto’s. Wat een dramaaaa zeg. Terwijl de taxi al half aan het wegrijden was pakte ik snel alles bij van de weg en ben ik in de taxi gesprongen en op naar de boot! Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en konden we met een minivan vanaf het vaste land weer naar Bangkok welke er maar 4,5 uur over deed!

Het is inmiddels alweer zondag avond en ik heb het volgende weekend-avontuur dus ook alweer gehad! Dat zullen jullie ook snel van mij lezen :)

Heel veel liefs van mij!

• 28 September 2014 - 21:15

Lineke:

Hoi Lisanne.
    Het is maar goed dat je het opschrijft. Je beleeft zo veel dat je het niet allemaal kunt onthouden. Ik wens je veel plezier en geniet van de dingen die dagelijks op je pad komen. Ook als het even tegen zit.
    Hartelijke groeten van mij uit Delfzijl.