De eerste schoolweek & het eerste weekend weg! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu De eerste schoolweek & het eerste weekend weg! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweek & het eerste weekend weg!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 September 2014 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

He allemaal!
Het is inmiddels al donderdag week 2 maar toch nog even een reisverslag over mijn eerste week hier! Jullie hebben al kunnen lezen over mijn eerste paar schooldagen. Inmiddels begint het al te wennen en voelt Sita Villa ook al een beetje als thuis. Ik kan zo langzamerhand de weg vinden in de schoolgebouwen en op de campus en de warmte wordt ook wel steeds beter uit te houden. Het enige waar ik toch nog wel steeds heel erg van onder de indruk ben zijn de prijzen hier.. Thais eten is echt heel erg goedkoop, je hebt al een bord vol voor nog geen €1 en drinken zoals cola is vaak 10 baht wat dus omgerekend nog geen 25 cent is! Daarentegen is Europees eten wel weer heel erg duur (tenminste voor hier dan!). We waren eigenlijk al een beetje zat van het Thaise eten vorige week, want je eet toch bijna 2 keer op en dag rijst en noedels, dus zijn we naar een pizzeria gegaan! Een pizza was ongeveer 180 baht wat dan weer overeenkomt met 2,5-3 euro?

Vrijdag hadden we een fieldtrip met onze minor Spa & Health. We gingen een spa bezoeken die healthland heette. Dit was wel een beetje dubbel want je kreeg thee geserveerd waar standaard ongelooflijk veel suiker in zit en daarnaast stond er gewoon een m&m machine in de lobby. Dus heel 'healthy' allemaal. Verder heb ik mijn eerste Thaise massage gehad. We kregen allemaal een 2 uur durende massage. Alleen is de Thaise massage wel een beetje anders dan de Europese massages die ik ken. Echt alles van 'head to toe' werd gemasseerd. En er werd vooral gebruik gemaakt van drukpunten. De masseuses gebruiken ook echt alleen hun duimen, ellebogen en ook voeten. Ook werd je soms in hele oncomfortabele posities gelegd om je spieren te stretchen en het was ook regelmatig dat er iets 'knakte' in m'n lichaam. Soms was het dus best wel pijnlijk maar je voelt je na die tijd wel echt helemaal ontsnappen en alle spieren voelen echt relaxt ofzo!

Na de fieldtrip was het dan eindelijk weekend! Wij hadden een hostel in Bangkok geboekt vlakbij Khao San Road. Khao San Road is zeg maar de bekendste straat in Bangkok onder de backpackers. Er komen dan ook heel erg veel jonge mensen uit Australie, Nieuw-Zeeland, Europa en Amerika. Maar voor we daar heen zouden hadden we het plan om een aantal dingen te gaan bezichtigen. Het was wel even een reis om in het centrum van Bangkok te komen vanaf ons huis. Eerst moesten we vanaf hier met de taxi naar Mo Chit, het dichtstbijzijnde Skytrain station. Vanaf daar met de skytrain naar Siam en vervolgens overstappen naar Taksin en daar met de boot naar Wat Pho. Het heeft dus wel even wat tijd gekost, maar uiteindelijk zijn we in Bangkok aangekomen! Je moet in de tempels allemaal bedekkende kleding aan en dus liepen we met onze vestjes en lange broeken over onze andere kleren aan terwijl het ongeveer 36 graden was. Je kan je dus wel voorstellen dat dat echt heerlijk was! Maar Wat Pho is dus de hele grote liggende gouden Buddha. Hij was echt gigantisch! Nog veel groter dan ie eigenlijk lijkt op de foto! Maar na Wat Pho zijn we door gegaan naar het Grand Palace. Toen we aan kwamen lopen kwam er een man naar ons toe of we naar binnen wouden, en ja dat wouden we dus wel. Toen vertelde hij ons dat het 3 uur was geweest en dat het dus nu gesloten was voor niet-thaise mensen. En wij, zo naïef als we zijn, geloofden dat natuurlijk! En voordat we het wisten probeerde hij ons wat anders aan te smeren en stond er alweer een tuktuk chauffeur bij ons die ons daar met alle liefde heen wou brengen. Gelukkig zijn we niet mee gegaan en zijn we verder gelopen. Een paar honderd meter later begon er bij mij een lampje te knipperen dat die man natuurlijk afspraken had met die chauffeur en dat de Grand Palace waarschijnlijk gewoon open was! En ja, dat was dus ook zo! De volgende keer zijn we in iedergeval niet weer zo goed gelovig! Ook hier moesten we in onze lange kleren. De tempels waren wel echt heel mooi om te zien en het is echt bizar dat ze zulke dingen kunnen bouwen! Er waren echt niet normaal veel gouden buddhas en overal mensen die offers aan het maken waren voor de buddha.

Daarna zijn we lopend naar Khao San Road gegaan en zijn we naar het hostel gegaan. Het hostel was wel echt heel erg nice! Je sliep wel in totaal met 22 mensen op een kamer maar dat gevoel kreeg je niet echt als je in de kamer was doordat er rolgordijnen als scheiding werd gebruikt. Daarnaast kon je ook gewoon lekker overal zitten en er was echt een hele relaxte sfeer! 's Avonds zijn we weer naar Khao San Road geweest en hebben we lekker pizza gegeten (alweer, oeps)! Het was echt wel even fijn om niet tussen alleen maar Thaise mensen te zitten en gewoon Europees eten te kunnen eten. Je kan hier ook allemaal vreemde insecten enzo eten en we hadden van te voren al gezegd dat we wel iets wouden proberen. Eerst wouden we voor een schorpioen gaan maar dit leek ons toch nog wel een beetje eng. Ze hadden trouwens zelfs gefrituurde vogelspin, ieeeeel!! Die was zelfs dood nog heel erg eng! Uiteindelijk zijn we maar 'veilig' voor de kikker gegaan en het was niet heel erg vies, maar ik hoef het nou ook niet echt weer ofzo! De volgende keer willen we trouwens wel weer iets anders proberen!

We zijn weer lekker vroeg terug gegaan omdat we de volgende dag naar de Floating Market van Ampawa gingen en we moesten dus weer vroeg weg! 'S nachts nog wel een paar keer wakker geweest van mensen die terug kwamen van het stappen maar verder heerlijk geslapen, en dat voor nog geen 10 euro! De volgende ochtend ging de wekker dus vroeg en zijn we met de taxi naar Victorian Monument gegaan vanaf waar een minivan (een klein busje waar ongeveer 14 mensen in kunnen) ging naar Ampawa. De reis verliep lekker snel en ik zal maar niet te veel vertellen over hoe ze hier rijden. Laten we het er op houden dat ze geen verkeersregels kennen en ook geen maximum snelheid. Eenmaal op de markt aangekomen hebben we een soort van tour gekocht voor 50 baht waarmee we langs 5 verschillende tempels gingen. Het bootje ging ook tussen hele dichtbegroeide gebieden en het was wel lekker verkoelend om te varen! Om eerlijk te zijn waren wij er na de 2e tempel alweer zat van, want als je 1 tempel hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Dus wij hebben genoeg tempels voor de komende paar week gezien!

's Middags zijn we weer naar Sita Villa gegaan en maandag begon dus weer een nieuwe schoolweek! Het is dus inmiddels alweer donderdag en ik heb deze week vooral lange dagen school gehad. Dinsdag hadden we massage les wat heel leuk was! En gister hebben we onze eerste kookles gehad! We maakten spicy garnalen soep en kokos paddestoelen soep, het is echt heel leuk om te koken met de Thaise ingrediënten!

De plannen voor dit weekend zijn om naar het strand te gaan. We willen naar Koh Samet, waar bijna iedereen van onze groep dit weekend naar toe gaat. Het is een paar uur van Bangkok en het strand schijnt er heel mooi te zijn!

Liefs, Lisanne

• 11 September 2014 - 13:07

Hilde:

Heb nu alles gelezen. Was even bezig.
    Maar klinkt allemaal erg leuk!!!
    Veel plezier nog. Xx