Schildpadden, varkensbloed soep en acupunctuur - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu Schildpadden, varkensbloed soep en acupunctuur - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu

Schildpadden, varkensbloed soep en acupunctuur

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 September 2014 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

2 september
Ik weet dat ik jullie echt aan het doodgooien ben met alle verhalen maar de eerste paar dagen heb ik zoveel indrukken gekregen en zoveel meegemaakt wat ik graag met jullie wil delen! Vanochtend moesten we dus al om 8 uur op school zijn en het is ongeveer een kwartier lopen dus moesten we optijd weg. 1 nadeel, ontbijt begint pas om half 8. Het ontbijt is trouwens wel heel erg chill! Getoast brood, eieren, yoghurt met muesli en fruit! Dus moesten we heel erg snel ons ontbijt eten en snel weg! Onderweg kwamen we ineens een mega grote schildpad tegen! Hoe leuk is dat?! Na een paar foto’s gemaakt te hebben zijn we snel doorgelopen voor onze les! We hadden een les van in totaal 5 schooluren van een Thaise vrouw. Het was echt heel moeilijk om gefocust te blijven want haar Engels was niet heel erg duidelijk en ze vertelde het ook helemaal niet boeiend. Bovendien was ik nog heel erg moe, misschien is het de jetlag waar ik nog last van heb. En ik ben het natuurlijk ook niet meer gewend om zo vroeg uit bed te gaan. Na een uurtje theorie kregen we een soort van rondleiding waar niemand de nut van inzag. We moesten bij al haar collega’s kantoor langs om even gedag te zeggen en samen op de foto te gaan. Alweer kon je merken dat ze echt heel erg anders tegen ons aankijken hier. Die vrouw was gewoon trots om te vertellen dat wij haar Europese studenten waren denk ik. Daarna liet ze ons de Oriental Medical Center zien waar we een rondleiding kregen en een workshop acupunctuur hadden. En nee, ik was geen vrijwilliger aangezien ik als de dood ben voor naalden! Het was ook niet heel erg fijn om te zien want die naalden gingen er echt heel erg diep in en moesten er bij sommigen ook een kwartier inblijven. De dokter die dat deed zei dat hij alle klachten kon laten verdwijnen met acupunctuur. Ik vind dat ze wel een beetje naïef hier zijn, want daar geloof ik dus echt niet in. Want volgens hem had 1 meisje last van haar longen doordat ze van spicy voedsel hield en een ander had last van haar voeten om een of andere vage reden. Ik snapte de redenatie soms niet helemaal, maar de hoofdpijn van een klasgenootje was wel weg na de acupunctuur.

Na de workshop acupunctuur was de les klaar en konden we iets gaan eten. We gingen naar de canteen op de campus en dit is eigenlijk gewoon een hal met heel veel verschillende eettentjes. Een groot nadeel is dat alles in het Thais staat. Dus je wijst gewoon een plaatje aan en op hoop van zegen dat het 1. Niet te pittig is, want ik heb al gemerkt dat het eten heeeeeel pittig kan zijn en 2. Dat er geen rare dingen in zitten. Uiteindelijk namen we iets van rijst met kip want dat was de veiligste optie! Eenmaal aan tafel hing er een poster aan de muur met de vertaling van een paar Thaise gerechten. Een daarvan was Noodles met varkensvlees en varkensorganen en een andere was noodles in zwarte soep met varkensbloed.. Dus misschien moet ik toch maar een aantal woordjes Thais leren zodat ik in ieder geval geen verassingen op m’n bord krijg en wel een beetje weet wat ik eet. Na de pauze zijn we nog weer naar the 14th floor gegaan van building 11 vanwaar we dat mooie uitzicht hebben! Daarna hadden we nog 2 uur een introductie les voor onze minor en daarna weer richting Sita Villa!

Verder hebben we gister ons rooster gekregen en dat was wel even een tegenvaller! Ik had gehoopt op iets meer vrije tijd maar vooral de eerste paar week hebben we echt heel erg veel les en nooit een dag vrij! De studenten van MME zijn deze week al woensdag en vrijdag vrij dus heel veel van hun gaan dit weekend al naar het zuiden reizen. Waarschijnlijk gaan wij met een groepje naar Bangkok en blijven we daar in een hostel!

Straks gaan we weer even op zoek naar een restaurantje waar we lekker kunnen eten. Het is wel echt heel erg slecht weer op dit moment. Het water komt met bakken uit de hemel en het waait ook best hard, maar dan koelt het gelukkig wel een beetje af!

Veel liefs Lisanne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5015

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Minors Thailand & Bali

Landen bezocht: