Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Lisanne Vries - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 Augustus 2014 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Gister was het ein-de-lijk zover, we vertrokken naar Bangkok! De hele familie was op Schiphol om mij uit te zwaaien en na het afscheid was het tijd om te gaan. De vliegreis verliep op zich wel prima, ondanks een huilende baby waardoor ik in totaal maar 1,5 uur heb kunnen slapen. Om half 5 ’s nachts Nederlandse tijd, half 10 ‘s ochtends Thaise tijd, kwamen we aan op Bangkok Airport! Naast dat ik eerst mijn handbagage koffertje ergens was vergeten en m’n pinpas in de automaat had laten zitten hebben we verder geen problemen gehad op het vliegveld. We zouden worden opgehaald vanaf de luchthaven en dit bleek een groep Thaise studenten te zijn. Ze waren echt super schattig en ik voelde me wel een beetje een attractie. Ze wouden de hele tijd op de foto en droegen zelfs de koffers voor ons. We moesten nog even wachten op een vlucht van Malaysia Airlines en uiteindelijk waren we met 9 Nederlandse Stenden studenten. Nadat we geld gewisseld en gepind hadden werden we met de bus naar Rangsit University gebracht. De reis duurde ongeveer 1,5 uur maar door de vermoeidheid leek het echt veel langer! Het verkeer is trouwens echt super chaotisch en de enorme kuilen in de weg maakten het onmogelijk om te slapen. Het landschap verschilt ook echt per straat. Aan de ene kant van de weg staan mooie, nieuwe villas terwijl het aan de andere kant vol staat met kleine hutjes.. De verdeeldheid is hier echt enorm naar ons idee! Daarnaast staan er ook heel veel tempels, zomaar in the middle of nowhere!

Uiteindelijk kwamen we aan in Sita Villa, ons verblijf voor de komende 10 week! We werden welkom geheten met een glas koud water en na een welkomstwoord van het hoofd van het huis werden de regels doorgenomen en een aantal formulieren ingevuld. Uiteindelijk kregen we de sleutels van de kamers. De kamer is me wel echt heel erg meegevallen! Het is echt een hele grote kamer met 2 bedden, een gigantisch bureau, een kledingkast, een balkon en een badkamer! Nadat ik m’n koffers zo goed als uitgepakt heb en even gedoucht heb ging ik met Anouk en Rianne naar het Future park, een enorme shoppingmall! We gingen met de taxi heen en het is echt nog wennen om af te dingen. Uiteindelijk kostte de taxi bijna niks, het was omgerekend ongeveer 2 (!) euro. We waren echt enorm verbaasd over dat het er best wel westers was! Heel veel bekende merken! En ohja, ze serveren hier zelfs rijst bij de McDonalds! Uiteindelijk hebben we een paar boodschappen gedaan en zijn we weer teruggegaan met de taxi. En er stond serieus een enorme rij voor de taxi! Zo’n twintig mensen voor ons wouden ook met de taxi dus moet je netjes aansluiten in de rij. Er is zelfs een mannetje die regelt dat iedereen de juiste taxi krijgt! De taxi is eigenlijk ook de enige vervoersmiddel in deze regio. We zitten in een buitenwijk van Bangkok en er is geen trein of metro, maar zolang de taxi 2 euro is, maakt het ons niet uit! De wijk waar we zitten is trouwens wel mooi! Echt een van de betere wijken. Er staan heel veel mega grote huizen!

Dat was alweer de eerste dag! Ik heb echt heel erg veel indrukken opgedaan! De mensen zijn allemaal super aardig alleen de taalbarriere is wel echt een issue. Ze praten echt totaal geen engels en dat is soms best lastig uitleggen! Morgen ochtend kan ik ontbijten tot 10 uur en ’s middags om 1 uur krijgen we een introductie van iemand van Stenden. Die gaat met ons naar de shoppingmall om uit te leggen hoe alles werkt en om ons wegwijs te maken! Ik ga lekker optijd slapen want ik ben echt helemaal gesloopt!

• 05 September 2014 - 12:12

Kornelia Haverland:

Hallo Lisanne.

Mooi om je reisverslagen te lezen, zo krijgen wij ook een stukje mee van jouw belevenissen.

Groetjes oom Hans en tante Kornelia.